Keskustelut

123 7.9.2007

Vaatesuunnittelijoiden palkoista on olemassa hyvin vähän tietoa, mikä vaikeuttaa esim. työnhakijoita palkkatoiveiden määrittelyssä. Tästä syystä olisi hienoa tietää, minkälaisia kuukausipalkkoja suunnittelijoilla Suomessa on? Itselläni 2100/kk.

10.9.2007

Hei.
vaatesuunnittelijoiden palkoista on vähän tietoa, mutta Ornamo on tehnyt joku vuosi sitten kyselyn asiasta.
muistaakseni palkka haitari oli tosi suuri. keskiplakka oli tuossa parin tonnin tietämissä.

Palkaan tietysti vaikuttaa kokemus ja yritys. Yleensä ottaen voidaan suunnitelijan työstä matalapalka-alana. Sairaanhoitaja, siivooja, lentoemäntä saa usein parempaa palkaa kuin suunnittelija joka tekee malliston jota myynti myy.

Alan palkka kehityskeen on vaikuttanut myös se että ihmiset tekee liian halvalla hommia. että on ihana kun saa tehdä.......raskaasta työtä pitäisi saada sellainen korvaus jolla oikeasti elää ja tulee toimeen.
Vaateteollisuudessa ja koko alalla yleensä suunnitelija saa huonointa palkaa, mikä on siinänsä outoa. Mitä myynti ja yritykset myy jos ei olisi suunnittelijaa joka vääntää jutut tangoille? Kysyn vaan.

mulla on palkaa 2756e, mikä on keskitulon alle tässä maassa!

2756 11.9.2007

siis onko A pahoillaan hunosta palkasta?? sehän on ainakin suunnittelijalle hyvä palkka. itse sain eka työstä 1400 ja monet tekee harjoitteluja koulun jälkeenkin pitkään.
Montako vuotta työkokemusta teillä on ja minkä kokoisessa firmassa olette töissä? mikä oli ensimmäinen palkkanne harjoittelujen jälkeen?

ps vielä 11.9.2007

siihen ornamon kyselyynhän ei vastannut juuri kukaan, en tiedä miksi... ja ne jotka vastasivat olivat olleet töissä jo pitempään joten ei ole kovin realistinen keskiarvo nuoren tai tuoreen suunnittelijan palkaksi.

123 11.9.2007

Työskentelen keskisuuressa yrityksessä ja tämä on ensimmäinen työpaikkani valmistumisen jälkeen. Mites muilla?

12.9.2007

Hei taas.

itse sain ekasta duunista about 1500e, mutta nyt jo kolma firma ja kaikki olleet aika suuria yrityksiä.

mutta miesten keskipalkaa tässä maasa on about 2900e/kk ja naisten about 2500/kk. että siitä kun lähdetään niin vaate ja tekstiisuunnittelu on matalapalkaa ala!!!!!!!!!!!!

nyt mun palkka suht ok, mutta jos olis kaupallinen koulutus niin vastaavalla kokemuksella saisin pitkälle yli 3000....

ja ihan vaan ajatuksena, KUKA NE VAATTEET SIIHEN TANGOLLE TAIKOO..? ja myynillä kuitenkin on enemmän palkaa kuin suunnittelijalla.

ETTÄ IHMISET HERÄTKÄÄÄ! ja pyytäkää palkaa kunnolla!

Hyvää syksyä,
A

saahan sitä pyytää 13.9.2007

aina vedotaan kokemukseen ja siihen että yhtä paikkaa kohti on niin monta hakijaa. Vaikuttaako nuori ikä palkkaan? vai onko se sama valmistuneelle 24v ja 28v? kuinka siellä 123? suurinosa valmistuvista päätyy kaupanalalle ja palkka onkin parempi, paitsi jos onmyyjä tai yks.yrittäjä. Olisi kiva jos muutkin avautuisivat palkistaan.

123 13.9.2007

Tämän työpaikan saadessani olin 25 vuotias, vailla sen ihmeempää työkokemusta suunnittelualata. Olen nyt ollut tässä pestissä miltei vuoden ja nyt aikeissa pyytää palkankorotusta. On vain todella vaikeaa määritellä minkälaisen korotuksen kehtaa pyytää. Tästä syystä olisi kiva kuulla vielä muidenkin suunnittelijoiden kuukausipalkoista?

yksityisyrittäjä 13.9.2007

Mä olen vielä vähän jäävi sanomaan mitään, mutta ihan vertailun vuoksi; mun alle vuoden vanhassa yrityksessä saan tällä hetkella käteen sellaisen 1000- 1500euroa. Oman elämisen kanssa on tietysti tiukkaa, mutta jos joku on saanut "oikeasta" duunista 1400/kk, niin ei kai se niin paha ole- eika ole firmalle lainaakaan. Siksi toisekseen vaikka olenkin tuntematon tuottaja, toitä olisi enemman kuin pystyn tuottamaan- ja tuotteissa niin paljon laajennettavaa, kunhan vaan aika antaa myöten. Itseä tilanteeni ei ahdista ollenkaan, kanssaihmisiä tuntuu senkin edesta? Kyllahan sita vuodessakin näkee mikä on kannattavaa ja mikä ei- en sentaan elä ihan pumpulimaailmassa:) itse ainakin olen todella positiivisin mielin- Eika nuo tulot ole sen kummempia kuin opiskelijana oli vielä vuosi sitten- ei ahdista kun en ole 8 vuoden opiskelu- uran aikana tottunut tuhlailemaan, heh. Monilla pienyrittajillä saattaa kuitenkin menna kolmekin vuotta kunnes voivat maksaa itselleen palkkaa.

Onhan se kai jonkinlaista hulluutta tämä yrittäminen, mutta myos todella jännittävää ja antoisaa nämä ensiaskeleet:) Kiva kuulla muiden kokemuksia, ja vähän vertailla!

jani 14.9.2007

mistä kouluista olette valmistuneet? Suomessa ei kylläkään ole kovin paljoa valinnan varaa, oletteko töissä Helsingissä vai muualla suomessa? Itse olen tampereella eikä tällä oikein ole mitään.

Edellinen | 1 2 3 4 | Seuraava

Osallistu keskusteluun

Kirjoita alla olevat kirjaimet kenttään