mie 2.8.2007
mitä työtä olette tehneet opintojenne aikana? alan vai muuta?palkallista vai ei?
vaatiiko työnantajat liikaa kokemusta jo vaikka hakisi myyjäksi? siltä välillä tuntuu. 25 vuotias on jo vanha mutta entäs 30v??!! siis ainakin jos on aloittanut opinnot myöhemmin ja työkokemustakaan ei ole paljoa. moni firma pistää ikärajaksi 28/30v
mie vaan 2.8.2007
esim varsinkin uk:ssa tai italiassa junnut jyrää.
Blythe 27.9.2007
Opintojen aikana on aika vaikea saada muuta kuin myyjän työtä, ellei ole suhteita. Oman kokemukseni perusteella työnantajat eivät juuri vaadi työkokemusta myyjiltään - päinvastoin, itse en saanut valmistumiseni jälkeen osa-aikaista myyjäntyötä kenkäkaupasta, vaan paikat menivät opiskeleville teologeille ja kauppakorkealaisille, jotka eivät tod.näk. tienneet mitään alan palkkauksesta tms.
Muissa (ns. paremmissa) duuneissa vaaditaan usein työkokemusta, mikä lykkää ikää usein juuri tuonne 27-30 vuoteen.
Junnut saattaa jossain jyrätä siksi, että heille voi maksaa vähemmän kuin kokeneemmalle, mutta pitkällä juoksulla kokemus ja näkemys kuitenkin voittavat - ainakin uskoisin näin.
eloize 30.9.2007
en ole vielä valmistunut, mutta olen kuluneen vuoden aikana hakenut pelkästään vaatekauppoihin lukemattomia kertoja, enkä ole saanut kutsua edes haastatteluihin, mikä ihmetyttää.
olen tehyt opintojeni ohella kaikkea muuta mahdollista duunia kuin vaatetusalaa (ruokakaupan kassalla, sairaalassa), mutta nyt olen alkanut saada jalkaa oven väliin ja tehnyt syksyn aikana keikkaluontoista työtä erään stylistin ja hänen assarinsa assarina.
keväällä tein kuitenki hullun paljon töitä ilmaiseksi mm. muotinäytöksissä pukijana, ja uskon että ilman tota "pohjatyötä" en olisi päässyt käsiksi näihin palkallisiin töihin.
:D 14.11.2007
stylistin assarin assari!!varmaan huima palkka. No ei ole helppoa...
eloize 21.11.2007
no joo palkka on lähinnä nimellinen, mutta mieluummin oon silti tehnyt duunia mistä tykkään, kuin sellaista mitä inhoan ,vaikka siitä paremmin maksettisiin. mutta nyt olen saanut toisen työpaikan, joten eipä tartte enää kituuttaa.
Hienoa 21.11.2007
minne päädyit? tai millaisiin hommiin?
eloize 22.11.2007
no, ei tämä vieläkään ihan varsinaisia "alan töitä" ole, mutta aloitan kohta espritillä osa-aikamyyjänä.
no ainakin 25.11.2007
saat siitä palkkaa.