Keskustelut

Kirsi 27.2.2007

Heippa!

Teen parhaillaan Helsingin amk:ssa opinnäytetyötä vaatetusalan verkkokaupoista ja siitä miten vaatetusalan verkkokaupat voivat tarjota asiakkailleen parasta mahdollista palvelua. Olisin erittäin kiitollinen, jos mahdollisimman moni vastaisi kyselyyni, joka käsittelee vaatetusalan verkkokaupassa koettuja elämyksiä sekä verkkokaupan kanta-asiakkuutta. Banneri kyselyyn löytyy sivun oikeasta reunasta --->
Suuri kiitos jo etukäteen kaikille jotka ottavat osaa työhöni ja sen myötä auttavat minua valmistumaan!

Niin ja olisi myös kiva tietää mitä mieltä olette suomalaisista verkkokaupoista? :)

me 28.2.2007

Suomesta ei löydy kovinkaan montaa verkkokauppaa, etenkään vaatetuksen alalta, jotka osaisivat hoitaa hommansa sellaisella tasolla, että verkossa toimiminen olisi kannattavaa. Verkkokauppa avaa kyllä uusia mahdollisuuksia ja paljon, sitä kautta pystytään tavoittamaan asiakkaat(asiakasmassat) paljon tehokkaammin kuin liikkeen avulla..
Siitä, että pitäisikö verkkokauppaa harjoittaa ainoana toimintona, vaiko liikettä tukevana(lisämyyntiä antamassa) voidaan olla montaa mieltä. Minusta kumpikin käy, kunhan ne on toteutettu ammattitaitoisesti sekä asiakkaan riskitekijöitä kunnioittaen (uskaltaminen, luottamus, palautukset, lupausten pitäminen) riskitekijät ovat verkkokaupassa paljon suuremmat kuin normaalissa kaupassa, koska henkilökohtaisuus puuttuu melkein kokonaan..

Mr. Streetwear 4.3.2007

Massojen tavoittaminen on verkkokaupassa helpompaa, mutta vaatii massiivista markkinointia ja mainostamista. Suomessa uudet yritykset aloitetaan usein mahdollisimman pienellä alkupääomalla ja koetetaan saada homma toimimaan sillä. Ajatuksena on, että mainostetaan sitten kun on varaa. Uusien verkkokauppojen perustajien on otettava huomioon suuret (alku-)markkinointikustannukset, jotta homma lähtisi pyörimään. Jos kukaan ei tiedä, niin ei myöskään osta...

Muuten 'me' on vastaillut jo mun puolesta...:) Suurin osa verkkokaupoista toimii tällä hetkellä 'oikean' liikkeen tukena. Pelkästään verkossa tapahtuva myynti jää helposti kasvottomaksi, koska sivuston ylläpitäjä voi periaatteessa majailla ja ylläpitää bisnestään vaikka Caymansaarilla. Paikallisuus (ainakin jollain asteella) tekee verkkokaupasta kuluttajan ajatuksissa luotettavamman ja tutumman.

me 22.3.2007

Kirsi aiotko jukaista työtäsi jossain? Voisin olla kiinnostunut..

Kirsi 31.3.2007

Hei me! Anteeksi myöhäinen vastaus! Työ on valmis kahden viikon päästä ja sen jälkeen se tulee Helsingin amk:n kirjastoon Agricolankadulle. Sieltä sitä ei ikävä kyllä saa lainaan, mutta lukemaan voi kyllä mennä. Voin toki esitellä työtäni myös henk.koht.
Työskenteletkö muuten alalla?

me 1.4.2007

Kyllä hyvinkin työskentelen.. :) Ja tulevaisuudessa kasvavissa määrinkin, ainakin toivottavasti..

Entä itse kuuluuko suunnitelmiin muodin ja verkkokaupan yhdistäminen?

Onnea työn valmistumiseen, rankka työ takana..

Kirsi 5.4.2007

Kunhan ensin saan koulun alta pois niin sitten katselen mitä teen tulevaisuudessa. Verkkokaupat kyllä kiinnostaa, luonnollisesti :)

Kiitos onnentoivotuksista. Jos haluat jutella lisää aiheesta, niin pistä postia: kirsi.peltola@edu.stadia.fi

Mamma Mia 17.4.2007

Hei. Olen aikuisopiskelija (Artesaani, merkonomi - tuleva AMK Vaatesuunnittelija) ja minäkin suunnittelen verkkokaupan perustamista söpöille kierrätyskukkaroille ja laukuille. Ostaisitko "summa mutikassa" tuntemattomalta teikjältä? Madaltuisiko ostamisen kynnys jos saisi hieman tutustua tekijään, esim. työn takana olevan henkilön kuva ja esittely? Voiko kukkaron tai laukun hypistelemättä ostaa? Olisi aivan loistavaa jos kävisit katsomassa tuotteitani http://www.tinjamin.fi ja kommentoisit. Sivuista puuttuu vielä paljon ja verkkokauppa osan teen ns. oikeasti. Opinnäytetyöni aihe on verkkokaupan avaaminen kierrätyskukkaroille ja -laukuille. Olen ERITTÄIN kiitollinen kommenteista. Terv. Mia

kommentti 18.4.2007

Sivut ovat kyllä aika keskeneräiset ja paljon kehitettävää ainakin minun mielestäni on (etenkin ulkoasussa), jotta verkkokauppasta kehittyisi laadukas ja toimiva. Samantyylisiin kauppoihin olen törmännyt verkossa jo aikaisemminkin.

Entäs markkinointi, miten varmistut, että oikeat ihmiset tavoittavat liikkeesi?

Yhtenä ongelmana saattaa myös olla se, että jokainen myymäsi tuote on yksilö ja tälläisten tavaroiden ostamisessa hypistely ja itselleen juuri sopivimman kukkaron valinta on ensisijaisen tärkeää.

Kaupan henkilöittäminen tämäntyyppisessä kaupassa on mielestäni tärkeää, myös brändin kehittäminen on tärkeää.

P.s tuotteet ovat kyllä ihania, mutta tuon tyyppiset tuotteet ovat enemmän heräte ostoksia.

matleena 20.4.2007

Jaa, ulkoasu ei vaivaa minua. Voisihan se toki olla tyylikkaampi, mutta se on ainakin selkea. Tuotteista olisi hyva saada avattua isommat kuvat ja nahda yksityiskohtia, se olisi ostopaatokseni kannalta oleellista. Itse tuotteista olen sita mielta, etta niihin tarvittaisiin lisaa rohkeutta ja fiilista, etta hurahtaisin tarpeeksi ostaakseni netista. Nyt ne nayttavat silta, etta niita voisi saada mista tahansa, eivatka oikein ole nettiostoksen "arvoisia". Torishoppailuun ne mielestani sopivat sellaisenaan, ovat somia herateostoksia, kuten kommentti sanoi. Itse ostaisin helpoiten kukkaroita netista, jos olisin jo vahan lukenut suunnittelijasta jossain ja ehka nahnyt tuotteitaan messuilla tai vaikka Finnish Design Shopissa myynnissa. Cho Cho on esimerkiksi sellainen laukkumerkki, jota voisin netista tilata. Aanilevykulhot eivat mielestani kuulu joukkoon, joskus lapsena askartelin kotona moisia, ne eivat oikein tunnu vakavastiotettavalta tuotteelta...

Onnea matkaan, toivottavasti tallainen kritiikki ei lannista vaan pain vastoin puskee parantamaan yritysta!

Edellinen | 1 2 | Seuraava

Osallistu keskusteluun

Kirjoita alla olevat kirjaimet kenttään