Miisa 1.11.2007
Muotialasta kiinnostuneena, mihin alalle 2. asteen ammattioppilaitokselle kannattaisi hakea? Ei ole enää kamalasti aikaa yhteishakuun, eikä minulla ole yhtään varmuutta mihin hakisin. Toivoisin, että suosittelisitte kouluja ja kertoisitte omista reiteistänne muotialalle. Ulkomailla opiskeleminen olisi myös kiinnostavaa.
Eloize 3.11.2007
Itse olen toisen vuoden opiskelija Helsingin palvelualojen oppilaitoksesta (eli tuttavallisemmin Roihuvuoren ammattikoulu). Roihiksesta ovat aika monet alan ammattilaiset lähteneet liikkeelle (mm. Paola Suhonen, Nessi Hovi, Haaksiluodot).
Itse valmistun stylisti-suuntautuneeksi pukuompelijaksi, peruskoulusta jos tulet suoraan, voit opiskella vaatturiksi, pukuompelijaksi tai modistiksi.
hii 4.11.2007
eihän roihu ole toisen asteen koulu? ihan alatasoa
E 7.11.2007
2. asteen koulutusta ovat lukio ja ammatillinen koulutus, eli kyllä Roihis on 2. asteen koulu. Mutta tosiaan , sisään otetaan niin peruskoulusta kuin lukiostakin tulevia opiskelijoita
Roihikalainen vm.-01 13.11.2007
Roihika on ammattikoulu, mutta ainakin minun aikana siellä toimi myös korkeakoulu pohjainen vestonomi linja.. en tiedä onko enää. Itse olen roihikan pukuompelijoita valmistumisvuodelta 2001, ja menin sinne suoraan yläasteen jälkeen, tosin oltuani ensin vuoden ateljee ompelimossa töissä.
E 14.11.2007
ei oo kyllä enää mitään korkeakoulupohjaista, linjat on muuttunut paljoltikin, myöskin turkislinja on lopetettu. helsingin ammattikorkeakoulun kyltit tosin on vielä ulkoseinässä, liekö jäänyt noilta vuosilta.
Roihikalainen vm.-01 15.11.2007
OHO on tainnu inflaatio iskee! Hei onko siellä vielä Leena Kallionpää niminen opettaja pukuompelu puolella?
E 21.11.2007
En ole ihan varma, saattaa ollakin mutta en tuota sukunimeä muista. Saanko kysyä millaisia töitä sinä olet tehnyt roihiksesta valmistuttuasi, ja pukuompelijaksiko valmistuit?