miss6o 24.2.2007
Yritän tuoda erään ruotsalaisen suunniteljan vaatteita Suomeen ja myydä sitä Helsingin pikkuliikkeisiin..Minulla on bisnessalan koulutus, mutta en ole koskaan tehnyt oikeita agentin hommia. Olisin tosi kiitollinen, jos joku voisi neuvoa näissä asioissa, että saisin tulosta aikaan..
Eli, onko kellään kokemusta agenttina olemisesta, viennistä yms? Neuvojasi tarvitaan..Kiitos!
me 25.2.2007
Olen itse työskennellyt sisäänostajana ja sitä kautta kokemusta agenteista on jonkin verran..
pääasiallisesti agenttina toimiminen toimii niin, että soitellaan ympäriinsä ja koitetaan saada myymälöitä kiinnostumaan mallistoista, sekä katsomaan mallistot läpi..
Jos merkki on tunnettu on kiinnostuksen aikaansaaminen helpompaa, mutta mielestäni pienemmät putiikit ovat usein kiinnostuneita näkemään uusia mallistoja ja testaamaan niitä, kunhan vaan merkki sopii valikoimaan.
pr-homma on myös tärkeää, eli tuotteiden lehtiin saaminen, sekä messuilla käyminen tätä kautta kasvatetaan merkin tietoutta loppuasiakkaissa, eikä jätetä markkinointia pelkästään välittäjien hoidettavaksi.
Jos tuosta oli jotain apua.. Suhteet auttavat aina:)
miss6o 15.3.2007
kiitos neuvoista. otin yhteyttä muutamaan liikkeeseen ja katsotaan miten käy..
lähinnä haluaisin tietää teknisestä ja markkinointipuolesta.. eli mitä tapahtuu sen jälkeen, kun esittelen mallistot liikkeille?
me 20.3.2007
..Tilausten kirjaamista, kuljetusten suunnittelua, varaston hallintaa, eli Logistiikkaa. Agentit/maahantuojat joutuvat usein ostamaan malliston mallikappaleet kokonaisuudessaan ja tämä vaatii rahaa. Markkinointi puoli toimii usein niin, että agentit ja maahantuojat mainostavat merkkejään ja luovat brändille uskottavuutta, tämä riippuu hyvinpaljon siitä, miten tunnettu merkki on, mainoksia sopivissa lehdissä, oikeissa paikoissa olemista jne. kyllä nämä asiat pitäisi koulutuksen kautta osata:) mutta suurin osa ammattitaidosta kehittyy tekemällä, joten eikun vaan yrittämään.. Ja onnea!